Κοινοποιησεις
Ο Πόλοκ, προτιμούσε και τοποθετούσε στο έδαφος τον καμβά κι έσταζε με χαοτικό τρόπο τη μπογιά πάνω του.

Λόγο του χαρακτήρα του, τα δημιουργήματά του αποκτούσαν φράκταλ δομή και θεωρείται σχεδόν αδύνατο να αναπαραχθούν από μιμητές, καθώς αντανακλούν την ιδιαίτερη εσωτερική δομή του μυαλού του ευφυέστατου Πόλοκ.

Ο βαθμός πολυπλοκότητας μάλιστα των έργων του, που εμφανίζουν αυτή την ιδιαίτερη συμμετρία κλίμακας, μετράται με τη φράκταλ διάσταση (κατόπιν επεξεργασίας με υπολογιστή) η οποία αυξάνει συνεχώς από κάθε έργο του στο επόμενο, αντικατοπτρίζοντας την ίδια την εξέλιξη του καλλιτέχνη.

Η άποψη ότι ο Πόλοκ με τον τρόπο που ζωγράφιζε είχε τη δυνατότητα να δημιουργεί πίνακες με δομή φράκταλ, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1999 από ερευνητές του Πανεπιστημίου του South Wales της Αυστραλίας. Δουλεύοντας πάνω στο Νο. 11, 1952, κατάφεραν να απομονώσουν τα διαφορετικά στρώματα χρώματος και έδειξαν ότι το κάθε στρώμα αντιστοιχεί σε ένα σχήμα φράκταλ, και ως τούτου όσο αυξάνουν τα στρώματα, τόσο αυξάνει και ο βαθμός πολυπλοκότητας του έργου

Τζάκσον Πόλοκ Κόκκινο μαύρο και ασημί 1956

 Ο Πόλοκ γεννήθηκε στο Γουαϊόμινγκ στις 28 Ιανουαρίου 1912 και μεγάλωσε στην Αριζόνα.

Η οικογενειακή του κατάσταση κατά τα νεανικά του χρόνια περιγράφεται ως ιδιαίτερα ταξιδιάρικη σε διάφορες πόλεις και πολιτείες των Η.Π.Α.

Το 1929 εγκαταστάθηκε εν τέλη στη Νέα Υόρκη, όπου σπούδασε ζωγραφική δίπλα στον  Τόμας Χαρτ Μπένσον.

Τα πρώτα έργα του Πόλοκ, θεωρούνται επηρεασμένα από τους Νταβίντ Αλφάρο Σικέϊρος και Ντιέγο Ριβέρα.

Ωστόσο, οι πίνακες γίνονται περισσότερο συμβολικοί μετά από την πρώτη του επαφή με έργα του Πικάσο και των υπερρεαλιστών, .

Επιπλέον, ήταν επηρεασμένος από τις ψυχολογικές θεωρίες του Καρλ Γκούσταβ Γιούνγκ.

Τα έργα του της περιόδου 1938-1944 είναι βασισμένα σε αυτές.

Portrait and a Dream 1953

Το 1944 δίνει όρκο με την – επίσης ζωγράφο – Λη Κράσνερ κι ένα χρόνο αργότερα μετακομίζουν στο Λονγκ  Άϊλαντ.
Συνεργάζονται.

Η Κράσνερ εργάζεται για τη συντήρησή τους, ενώ ο Πόλοκ αφοσιώνεται ολοκληρωτικά στη ζωγραφική.

Την περίοδο αυτή, η οποία θεωρείται από τις δημιουργικότερες για τον Πόλοκ, επινοεί την τεχνική του dripping.

Οι τεχνικές που αναπτύσσει καλούνται συχνά και με τον ευρύτερο όρο action painting.

Παρά τον φαινομενικά τυχαίο χαρακτήρα που εμπεριέχεται στην τεχνική του, ο Πόλοκ επεξεργάζεται σχολαστικά τους πίνακές του,
..οι οποίοι αποτελούν ως επί το πλείστον, αφηρημένες συνθέσεις μεγάλων διαστάσεων (murals).
Οι πρώτοι πίνακες που ακολουθούν την τεχνική του dripping, εκτίθενται για πρώτη φορά το 1948, στην Betty Friedman Gallery.

out of the web 1949

Μάλιστα, τυγχάνουν καθολικής αναγνώρισης, αλλά και μεγάλης εμπορικής επιτυχίας.

Το περιοδικό Time, αφιερώνει εκτενές άρθρο και αφιέρωμα  για τον Πόλοκ, το 1951, χαρακτηρίζοντάς τον ως τον «μεγαλύτερο εν ζωή Αμερικανό καλλιτέχνη».

Όμως η ζωή του Τζάκσον Πόλοκ έμελλε να διακοπεί απότομα, καθώς σκοτώθηκε στις 11 Αυγούστου 1956 σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Η τεχνική του..

convergence-1952

Eyes in the heat 1946