Κοινοποιησεις

Μέσα στην ινδική κοινότητα όπου οι γυναίκες φτιάχνουν όλους τους κανόνες,
η φωτογράφος Karolin Klüppel, από τους αυτόχθονες κατοίκους Khasi, βυθίστηκε στις ζωές των γυναικών, που ζούσαν στη βορειοανατολική Ινδία.
Στην περιοχή δλδ.  όπου οι γυναίκες και τα νεαρότερα κορίτσια «κάνουν κουμάντο!!»..

H αναρρίχηση σ’ ένα ψηλό δέντρο από μπαμπού, είναι ο καλύτερος τρόπος για να δείτε το μικρό ινδικό χωριό, Mawlynnong.

Το ηλιοβασίλεμα, αυτή η τόσο ειδυλλιακή εικόνα, μπορεί να φαίνεται και οπουδήποτε αλλού στην Ασία, αλλά εδώ, είναι κάτι διαφορετικό..
Έτσι, και στο κομμάτι αυτό της Ασίας, το Mawlynnong, τα κορίτσια μεγαλώνουν για να είναι ηγέτες!!

Το Khasi είναι μια ιθαγενής εθνική ομάδα στη βόρεια Ινδία που αριθμεί περίπου δύο εκατομμύρια.

Είναι μια ιδιόμορφη κοινωνία, όπου η ιδιοκτησία και η εξουσία μεταβιβάζονται μέσω της γυναικείας πλευράς της οικογένειας (matriliny) και οι άντρες παίζουν περιορισμένο ρόλο στην κοινωνία καθημερινά.

Μεταξύ του 2013 και του 2015, η Γερμανίδα φωτογράφος Karolin Klüppel, πέρασε δέκα μήνες στο Mawlynnong, στο κράτος Meghalaya της βορειοανατολικής Ινδίας.
Εδώ δημιούργησε το «Βασίλειο των Κοριτσιών».

Η σειρά των γοητευτικών πορτρέτων της, δίνει μια εικόνα για τις ζωές των νεαρών κοριτσιών που ζουν εκεί – κορίτσια που θα συνεχίσουν να είναι οι κυριότεροι παίκτες της κοινωνίας μόλις μεγαλώσουν.

Ποιοι είναι οι Κάσι;

Το Khasi καταρχήν, είναι μία από τις λίγες εθνικές πολιτείες της Νότιας Ασίας.
Περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι ανήκουν σ’ αυτήν την εθνική ομάδα και η πλειοψηφία τους ζει στην πολιτεία Meghalaya στα βορειοανατολικά της Ινδίας.

Η matrilineal μορφή της κοινωνίας του Khasi ,προκύπτει από τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που παρέχονται στις γυναίκες.
Αυτά περιλαμβάνουν το δικαίωμα στην κληρονομιά και την ιδιοκτησία, το δικαίωμα αποφασιστικότητας στις υποθέσεις της οικογένειας ,το δικαίωμα επιλογής εταίρων, καθώς και το δικαίωμα εκπαίδευσης των παιδιών τους και το δικαίωμα στην ατομική ανάπτυξη.

Ποια είναι η προέλευση του Khasi;
Ήταν πάντοτε μια κοινωνία matrilineal;

Υπάρχουν μερικές θεωρίες πίσω από την προέλευση, πραγματικά.
Από αυτά που έχω διαβάσει, μία θεωρία προέρχεται από εμπειρογνώμονες που ισχυρίζονται ότι οι άνδρες του Khasi ήταν πολύ μακριά σε περιόδους πολέμου για να φροντίσουν κατάλληλα τις οικογένειές τους κι έτσι η μεταβίβαση ιδιοκτησίας γινόταν στις κόρες – και όχι στους γιούς  που θα συνέχιζαν να πολεμούν – φαινόταν σαν πιο λογική ιδέα..

” Σε σύγκριση με τον ινδουιστικό πολιτισμό, υπάρχουν πολλές διαφορές.
Πρώτα απ ‘όλα, είναι το matriliny, φυσικά!
Οι γυναίκες είναι πολύ σεβαστές στον πολιτισμό Khasi.
Αδιαφορία για μια γυναίκα σ’ αυτόν τον πολιτισμό, σημαίνει να πλήγμα για την κοινωνία.
Οι κόρες είναι συχνά πιο επιθυμητές από τ’ αγόρια, και μια οικογένεια με απλούς γιούς θεωρείται άθλια, επειδή μόνο οι κόρες μπορούν να εξασφαλίσουν τη συνέχεια μιας φυλής.

Επίσης, το Khasi δεν χρησιμοποιεί κανονικούς γάμους.
Όταν μια γυναίκα κι ένας άνδρας ερωτεύονται ο ένας τον άλλο, αρχίζουν να ζουν μαζί στο ίδιο σπίτι – συνήθως το σπίτι της γυναίκας επειδή οι άνδρες σπάνια έχουν περιουσία – κι αυτό σημαίνει ότι είναι παντρεμένοι.
Οι περισσότεροι από τους Khasi, μετατρέπονται σε χριστιανούς και, σήμερα, πολλά ζευγάρια αποφασίζουν να παντρευτούν στην εκκλησία.
Επίσης, το διαζύγιο και ο γάμος είναι σύνηθες και απόλυτα σεβαστό.
Στο Shillong, πολλές νέες γυναίκες αποφασίζουν ακόμη και να ζήσουν μόνες τους.

Το Mawlynnong είναι ένα πολύ μικρό χωριό, με μόλις 95 κατοικίες.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί Ινδοί τουρίστες που έρχονται κάθε μέρα για να δουν “το καθαρότερο χωριό της Ασίας”, όπως συχνά περιγράφεται το Mawlynnong.
Έτσι τα κορίτσια έχουν κάποια επαφή με ξένους κι ακόμη και με τουρίστες από το εξωτερικό.

“Για μένα, ήταν πολύ ανοιχτά και όχι πολύ ντροπαλά.
Ορισμένα κορίτσια πραγματικά ήθελαν να φωτογραφηθούν.
Ήταν σαν ένα παιχνίδι γι ‘αυτές.
Πέρασα πολύ χρόνο με τα κορίτσια, όχι μόνο φωτογράφηση.
Με επισκέπτονταν συχνά στο δωμάτιό μου ή πήγαμε στο ποτάμι για μπάνιο.
Τα βράδια συχνά κάθονταν μαζί στη φωτιά με όλη την οικογένεια και τους φίλους.

Τις πρώτες εβδομάδες των δύο επισκέψεών μου, ήμουν ένα είδος αξιοθέατου, αλλά μετά από λίγο, έγινα κάπως σαν ένα μέρος της κοινωνίας του χωριού τους, το οποίο ήταν καλό, γιατί ήταν πολύ πιο εύκολο να δουλέψω τότε “..