Κοινοποιησεις

Μια «μακρόστενη» ζωγραφική του Σαλβαδόρ Ντάλι ανακαλύφθηκε στη Νέα Υόρκη

Salvador Dalí (1932).

Συγκεκριμένα, μια άγνωστη από το παρελθόν “πινελιά” του Σαλβαδόρ Ντάλι έχει βγει από την αφάνεια και τώρα εκτίθεται την Heather James Fine Art στη Νέα Υόρκη.

Ο πρόσφατα επικυρωμένος καμβάς, χρονολογείται στο 1932 και στεγάζεται σε ιδιωτική συλλογή για περισσότερα από 75 χρόνια.

“Σε μια πλαστογραφία, υπάρχει πάντα ένα λάθος που μπορεί να παρατηρηθεί κάπου στο έργο.
Εδώ δεν πρόκειται για λάθος “, δήλωσε ο Nicolas Descharnes, μελετητής του Νταλί, ο οποίος προηγουμένως, βοήθησε να πιστοποιήσει το πρώτο σουρεαλιστικό έργο του καλλιτέχνη,με μπαταρία δοκιμών, που περιελάμβανε την υπέρυθρη φωτογραφία και την ανάλυση υπογραφών και χρωμάτων, καθώς και την αρχειακή έρευνα.

Το έργο είναι υπογεγραμμένο: «Gala Salvador Dalí», και ήταν ο τρόπος του καλλιτέχνη να απονείμει φόρο τιμής, στη σύζυγό του Γκάλα.

Με περίεργο τρόπο, το έργο περιέχει δύο επαναλαμβανόμενα μοτίβα όπου είχε αρχίσει να χρησιμοποιεί ο Dalí το 1932.

Ένα παράθυρο που κοιτάζει μέσα σ’ έναν εσωτερικό χώρο και έναν προεξέχοντα πόλο.
(Οι χρωστικές και τα υλικά είναι επίσης κατάλληλες για την περίοδο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών.)

Επειδή το κομμάτι δεν έχει τίτλο και ο Ντάλι είχε συνήθεια να μετονομάζει τα έργα του,ο Ντεσχάρνς δεν μπόρεσε να καθορίσει οριστικά το ιστορικό της έκθεσης.

Φαίνεται όμως πιθανό ότι συμπεριλήφθηκε σε μία από τις δύο εμφανίσεις, που ο καλλιτέχνης έκλεισε εκείνη την χρονιά στη Gallery Pierre Colle στο Παρίσι.

Ο πίνακας φαίνεται να είναι εμπνευσμένος από ένα εξωτερικό παράθυρο στο Port Lligat της Ισπανίας.

Το σπίτι του οποίου ο Dalí και η Gala, μοιράστηκαν από το 1932 ως το 1982.

(Τώρα είναι γνωστό ως το Museum του Portlligat,  και είναι ανοιχτό στο κοινό με προκαταβολικές κρατήσεις).

Εξέφρασε  δε την εικασία, ότι η σημαία που βγαίνει από το τοίχο μπορεί στην πραγματικότητα
να βασίζεται στους ιστούς των αλιευτικών σκαφών, στην παραθαλάσσια πόλη.

Οι ειδικοί, διαπίστωσαν ότι η ιδέα αυτή που πραγματώθηκε  στην Ισπανία, πρόσθεσε την πίστη στη θεωρία  ότι ήταν ζωγραφισμένη κατά τους πρώτους μήνες του Dali όταν ζούσαν εκεί.

Κάτω από αυτά τα δύο στοιχεία, ο πίνακας είναι ασυνήθιστα «σπαρτιάτικος», δημιουργώντας μια μάλλον ανισόρροπη σύνθεση.

Αυτό αποτελεί περαιτέρω απόδειξη της αυθεντικότητας, δήλωσε ο Δέσχαρνς.

“Ο πλαστογράφος δεν θα αφήσει τη ζωγραφική χωρίς τίποτα στο έδαφος, γιατί ο πλαστογράφος πρέπει να κάνει έναν ελκυστικό πίνακα”.

Πιστεύει ότι το έργο είναι μια μελέτη – και μάλιστα, το παράθυρο και ο πόλος, επανεμφανίζονται στο μεταγενέστερο έργο  του Dalí Morphological Echo (1934-36).

“Είναι μια επίδειξη”, δήλωσε ο Δέσχαρνς.
“Έβαλε μόνο δύο ολοκαίνουργιες εμμονές του, εκείνου του έτους.”

Η πρόσφατα επικυρωμένη δουλειά, δεν έχει προστεθεί ακόμα στον επίσημο κατάλογο raisonné του Gala-Salvador Dali Foundation.

Το ρεκόρ του Νταλί στη δημοπρασία, σύμφωνα με την βάση δεδομένων artnet Price, είναι £ 12,48 εκατομμύρια !

($ 21,74 εκατομμύρια), για το πορτρέτο de Paul Éluard (1929), το οποίο πωλήθηκε στο Sotheby’s London το 2001.