Έλενα Πέγκα, Συγγραφέας

Σκόρπιες σκέψεις που μου γεννούν οι πρόβες του έργου μου λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα.

Το νέο αυτό έργο προέκυψε σαν συνέχεια της θεματικής που με απασχολεί σε σχέση με το ανθρώπινο σώμα (και πρόσωπο).  Είναι ένα θέμα που διατρέχει την δουλειά μου.

Έμβρυα, έγκυες γυναίκες, σεξ, γυμνά σώματα που ενώνονται, χώματα, γη γεμάτη τρύπες, ζώα, βογκητά, συσπάσεις, ηδονή, πόνος, η σούπα της ζωής.

Νομίζεις γράφοντας στο χαρτί πως κινείσαι στις επιφάνειες και αίφνης νιώθεις το στυλό να σκάβει, νιώθεις τη μύτη του να γίνεται αιχμηρή, να μπαίνει μέσα, να κόβει, το χαρτί να γίνεται σάρκα.
Η και κάτι άλλο:  το στυλό να μαλακώνει, να γίνεται δάκτυλο, να γίνεται πέος, να μπαίνει μέσα, να εντοπίζει σημεία επαφής με το σώμα του άλλου, ένα σώμα πρωτόγνωρο, του αναγνώστη, της αναγνώστριας ή μήπως του ήρωα.
Σε αυτό το έργο εκτίθεται μία ταραχή, το ταραγμένο κομμάτι του εαυτού.
Αλλά το σεξ δεν είναι πεδίο ταραχής;  Με τόσα κύτταρα σε έξαψη.
Η φαντασία ταράζεται από τα όρια και τις απαγορεύσεις που θέτουν οι πράξεις.
Είναι ωραίο να ξεκινάς κάτι να πεις και να το ολοκληρώνεις μαζί με άλλους, είναι ωραίο να ξεκινάς να φτιάξεις κάτι και να το ολοκληρώνεις με τους άλλους.
Συχνά σκέφτομαι πως για τα ψάρια δεν υπάρχει η στεριά, όπως για κάποιους ανθρώπους δεν υπάρχει τέχνη.  ‘Η ειρήνη.
Πράγματι θα ήθελα  να έγραφα και άλλα καθώς η αλήθεια είναι πως μου γεννιούνται πολλές έντονες σκέψεις και συναισθήματα αυτές τις μέρες, αλλά δεν προλαβαίνω.  Και τώρα φέυγω για την Πειραιώς. Πολλά φιλιά, Έλενα

2.jpg
3.jpg

1.jpg

Κωνσταντίνος Ρήγος

Πορνοστάρ – Η αόρατη βιομηχανία του σεξ
της Έλενας Πέγκα

Πειραιώς 260 – Χώρος Δ
23-25 Ιουνίου, 21:00

Από το 1990, όταν πρωτοεμφανίστηκε ιδρύοντας το Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ μέχρι σήμερα, ο νέος διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Κωνσταντίνος Ρήγος, δεν έχει πάψει να χορογραφεί και να σκηνοθετεί παραστάσεις, πολλές από τις οποίες έχουν περιοδεύσει στο εξωτερικό. Με την Έλενα Πέγκα, που διακρίθηκε για τη «μετα-δραματική» γραφή της ήδη από τη δεκαετία του ’90, όμως και πολύ ενδιαφέρουσα πεζογράφο (βραβείο διηγήματος Ιδρύματος Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών, 2012), η συνεργασία του εδραιώθηκε ήδη από το 1999, όταν ο Ρήγος σκηνοθέτησε τα «Καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα» πάνω σε μια πασαρέλα, σ’ ένα κλαμπ, και δέκα χρόνια αργότερα το ξανανέβασε στις Ροές. Φέτος την ξανασυναντά στο τελευταίο έργο της, που μεταγράφει στην ελληνική πραγματικότητα δύο ιστορίες του Ρομπέρτο Μπολάνιο. Με μια πυκνή, λογοτεχνική γλώσσα, το έργο ξεδιπλώνει τις ιστορίες πρωταγωνιστών του «πλαστικού» κόσμου του πορνό, ενός κόσμου γεμάτου κλισέ, καθρέφτη του μοναχικού σώματος του καθενός. Προσπαθώντας να δει πέρα από στερεότυπα και χαρακτηρισμούς, η Πέγκα φωτίζει τα πρόσωπα πίσω από μια απρόσωπη βιομηχανία, υποβάλλοντας στην αναζήτηση της αληθινής τους ταυτότητας και της αληθινής τους καταγωγής μια ατμόσφαιρα μυστηρίου και συγκίνησης.

Το έργο
Ένας νέος άντρας από το Περιστέρι, ο Λάλο, γιος ελληνίδας πορνοστάρ της δεκαετίας του ’80, αναζητά τον Τζακ Ρίο, παρτενέρ της στα γυρίσματα πορνό ταινιών όταν αυτή ήταν έγκυος και ο Λάλο έμβρυο μέσα στην κοιλιά της. Για να βρει αυτό το εξαφανισμένο πρόσωπο, ξεκινά από τη Σαρωνίδα και την κουζίνα ενός γερμανού

σκηνοθέτη, μπαίνει με ψεύτικη ταυτότητα σε κλινική της Ιταλίας όπου νοσηλεύεται μια διάσημη ιταλίδα πορνοστάρ και καταλήγει στην Αμερική. Εκεί, σε ένα μπάνγκαλοου, έρχεται αντιμέτωπος με τον άνθρωπο πίσω από τον μύθο, με κάποιον που μοιάζει πολύ κοινός, όμως στα μάτια του Λάλο είναι ο πιθανός του πατέρας. Τα πρόσωπα του έργου ακολουθούν μιαν ανεξιχνίαστη προσωπική μοίρα. Ανάμεσά τους, ο νεαρός άντρας μοιάζει να παλεύει να προσπελάσει μιαν άβυσσο, καθώς ψάχνει απαντήσεις για την ύπαρξή του, ενώ προσπαθεί να κλείσει τους λογαριασμούς του με το παρελθόν.

Σημείωμα της συγγραφέως
Μου είναι οικεία η γραφή του πρόωρα χαμένου Χιλιανού συγγραφέα Ρομπέρτο Μπολάνιο (1953-2003). Ο ερωτισμός, το μυστήριο και η μοναξιά που περιβάλλουν τους ήρωές του μου είναι οικεία. Και ο τρόπος που μιλάνε – καθημερινός και μαζί ποιητικός. Πολλοί από αυτούς είναι πλάνητες, αναζητούν ένα εξαφανισμένο πρόσωπο. Διαβάζοντας τις δύο ιστορίες του που έχουν ήρωες πορνοστάρ, η μία έναν άντρα, η άλλη μια γυναίκα, μου γεννήθηκε η ιδέα για το έργο αυτό.

Κατάλληλο για θεατές 15 ετών και άνω

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Σκηνοθεσία – Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ρήγος
Σκηνικά: Valentino Marengo
Κοστούμια: Νατάσσα Δημητρίου
Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Χοροθέατρο Οκτάνα
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ρήγος
Artwork αφίσας: Κωνσταντίνος Γεωργαντάς

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Μπίτριχ), Λαέρτης Μαλκότσης (Τζακ), Γιάννης Νιάρρος (Λάλο), Θεοδώρα Τζήμου (Τζοάνα) κ.ά.
Ο πιανίστας Στέφανος Θωμόπουλος ερμηνεύει ζωντανά τρία πρελούδια του Ραχμάνινωφ.

Περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα «Αθήνα – Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018 ΟΥΝΕΣΚΟ». Mε τη στήριξη του Δικτύου Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων Athens Culture Net, με ιδρυτικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Πειραιώς 260 – Ώρα έναρξης: 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 10€ και 20€ (μειωμένο 15€)

Προπώληση:
Πανεπιστημίου 39, στο τηλ, 210 32 72000 και στα greekfestival.gr & viva.gr

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

http://greekfestival.gr/wp-content/uploads/2018/02/Evropaiko_Tameio_Periferiakis_Anaptiksis_Logo-400x368.jpghttp://greekfestival.gr/wp-content/uploads/2018/05/Pep_Attikis_Logo-400x152.jpghttp://greekfestival.gr/wp-content/uploads/2018/05/Espa_14_20_Logo-400x240.jpg

http://greekfestival.gr/wp-content/uploads/2018/04/Athens-Culture-Net-Logo-GR-400x205.jpg Δράση στο πλαίσιο της http://greekfestival.gr/wp-content/uploads/2018/04/Athens_World_Book_Capital_Logo_GR-400x143.jpg