Κοινοποιησεις

Μια νέα σειρά από τη φωτογράφιση Wanda Martin συνδυάζει τις εικόνες της σημερινής μετα-πολιτισμικής εκδήλωσης στο Ανατολικό Λονδίνο με τα ανατρεπτικά κόμματα της δεκαετίας του 70, πίσω από το σιδηρούν παραπέτασμα, που τεκμηριώθηκε από τον πατέρα της, στην ίδια ηλικία.

Συγκεκριμένα,

Οι φωτογράφοι Wanda Martin και ο πατέρας της Gábor Martin – στη σοσιαλιστική Ουγγαρία της δεκαετίας του 70 και η Wanda, στο σημερινό Λονδίνο – διαπίστωσαν και απεικόνισαν τις “κοινές τους” σειρές για τη νυχτερινή ζωή και την κουλτούρα της νεολαίας, αποδεικνύοντας ότι η επιθυμία για πάρτι, είναι τόσο διαχρονική όσο και καθολική.

Η Wanda παρακολουθεί τα βήματα του πατέρα της ως φωτογράφος, αλλά δεν είχε προβλέψει τους τρόπους με τους οποίους το έργο της νυχτερινής ζωής, θα συμπλήρωνε μια σειρά, σχετικά με την ανατολικοευρωπαϊκή σκηνή που κέρδισε ο πατέρας της, όταν ήταν στην ηλικία της, κι εργάζονταν ως φωτορεπόρτερ στη τότε -σοσιαλιστική Ουγγαρία.

“Μπορείτε να δείτε μόνο τις εικόνες, οι οποίες δημοσιεύονται εδώ δίπλα-δίπλα, οι εικόνες στα αριστερά είναι Gábor και εκείνες στα δεξιά, είναι Wanda’s.
“Όσοι από εμάς έζησαν τα επαναστατικά εφηβικά χρόνια πίσω από το σιδερένιο παραπέτασμα, θυμόμαστε όλοι πόσο δύσκολο ή μάλλον αδύνατο ήταν να πάρουμε στα χέρια μας τα επιθυμητά -δυτικά- είδη μόδας, όπως τα τζιν και φυσικά τα βινύλια και αρχεία μουσικής ή άλλων πολιτιστικών παραστατικών », εξηγεί ο Gábor Martin.
“Ήμασταν όλοι τρελλοί για denim αλλά σ’ ένα ουγγρικό γυμνάσιο στη δεκαετία του ’70, από περίπου 400 φοιτητές, μόνο τρεις θα είχαν ένα ζευγάρι τζιν Levis ή Lee denim.

Για το πολιτικό καθεστώς, που υποτίθεται πως “ανησυχούσε” για το μυαλό της νεολαίας, ήταν ύποπτο ό,τιδήποτε προέρχονταν από τη Δύση, ».”