Κοινοποιησεις

Επιμέλεια: Κάρυ Γκλεζάκου

Μια από τις κορυφαίες χορεύτριες όλων των εποχών, μία πεισματάρα, αντιδραστική επίμονη όπως  τη χαρακτήριζαν η οποία ξεπερνώντας όλα τα εμπόδια  έφτασε στην κορυφή  κι έγινε κορυφαία χορεύτρια του Βρεττανικού Βασιλιού Μπαλέτου.

Το όνομα της συνδέθηκε με το παγκόσμιο μπαλέτο αλλά ανακατεύτηκε και με ναρκωτικά και με πολιτική.
Σύμφωνα με έγγραφα του Foreign Office που είδαν σχεδόν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, η διάσημη Βρετανίδα χορεύτρια ήταν αναμεμειγμένη σε απόπειρα ανατροπής της κυβέρνησης του Παναμά τη δεκαετία του 1950, πίσω από την οποία βρισκόταν ο Φιντέλ Κάστρο. Βάσει των εγγράφων, η Φοντέϊν είχε συλληφθεί για σύντομο χρονικό διάστημα τον Απρίλιο του 1959 στον Παναμά, μετά την απόπειρα που σχεδίαζε να πραγματοποιήσει ο σύζυγός της, Ρομπέρτο Αρίας – γιος του πρώην προέδρου του Παναμά – με τη βοήθεια 125 Κουβανών επαναστατών.
Ας δούμε όμως αναλυτικά όλη της τη ζωή και την καριέρα.

Margot Fonteyne, Μαργκότ Φοντέιν

Η Margot Fonteyn, παντρεύεται στην πρεσβεία του Παναμά στο Παρίσι τον Roberto Arias, γιο του πρώην προέδρου του Παναμά.

Η Μαργκότ Φοντέϊν γεννήθηκε στις 18 Μαΐου 1919 στην Αγγλία σαν Margaret Evelyn Hookham, ένα όνομα που άλλαξε όταν ξεκίνησε την καριέρα της.
Τα πρώτα βήματα στον χορό, τα έκανε στην ηλικία των τεσσάρων χρόνων και δε σταμάτησε να ασχολείται με το μπαλέτο παρά μόνο όταν έφτασε σε ηλικία 67 χρόνων!!
Στα οκτώ της χρόνια, αναγκάστηκε ν’ ακολουθήσει την οικογένειά της στη Σαγκάη, όπου οι γονείς της βρήκαν εργασία σε μια εταιρεία καπνού. Επέστρεψε οριστικά το 1933 (14 χρόνων) και σπούδασε στο Λονδίνο κοντά στη Σεραφίνα Αστάφιεβα.
Το 1934 έγινε μέλος των μπαλέτων Βικ-Γουέλς (μετέπειτα Βασιλικά Μπαλέτα), ενώ τον επόμενο χρόνο, διαδέχθηκε σε ορισμένους ρόλους τη διάσημη Αγγλίδα χορεύτρια Αλίσια Μάρκοβα και μέχρι το 1940-σε ηλικία 21 χρόνων- είχε αναδειχθεί σε πρίμα μπαλαρίνα του συγκεκριμένου μπαλέτου.

Margot Fonteyne, Μαργκότ Φοντέιν

Όπου κι αν πήγαινε, γινόταν πανικός στα ΜΜΕ

Η Μαργκότ Φοντέϊν, έκανε το ντεμπούτο της στον Καρυοθραύστη το 1934 κι έκτοτε αναδείχθηκε σε μία από τις πλέον γνωστές μπαλαρίνες του κόσμου,
κάνοντας μία λαμπρή καριέρα..


Στις 6, 7 και 8 Σεπτεμβρίου 1961, η Φοντέϊν με το Βασιλικό Μπαλέτο της Αγγλίας,
 χόρεψε στη σκιά της Ακρόπολης εντυπωσιάζοντας στο ρόλο της Οντίλ, στηΛίμνη των Κύκνων.
Οι εμφανίσεις της στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, καλύφθηκαν εκτενώς από τον παγκόσμιο τύπο και έμειναν αλησμόνητες.
Η συνάντησή της με την Μαρία Κάλλας στα παρασκήνια του Ηρωδείου, φωτογραφήθηκε κι έμεινε στην ιστορία.

Margot Fonteyne, Μαργκότ Φοντέιν

Το 1962 ήταν η χρονιά που η Φοντέϊν «ξαναγεννήθηκε».
Συνάντησε και δημιούργησε το θρυλικό ντουέτο με τον Σοβιετικό χορευτή Ρούντολφ Νουρέγιεφ, που αυτομόλησε στη
Δύση.
Margot Fonteyne, Μαργκότ Φοντέιν
Ένα ντουέτο που έμεινε χαραγμένο στην μνήμη των ανθρώπων σαν η τέλεια συνεύρεση, σαν το τέλειο δέσιμο..
Ήταν αναμενόμενο η συνεργασία αυτή της Φοντέϊν με τον Νουρέγιεφ, να  προκαλέσει ερωτηματικά και φήμες που ήθελαν τη 43χρονη τότε Μαργκότ Φοντέϊν, να «ξαναζωντανεύει» και να κάνει δεύτερη καριέρα, εις βάρος εξίσου καλών ή ικανότερων χορευτριών.
Αποσύρθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αλλά μέχρι το θάνατό της παρέμεινε ενεργό μέλος της χορευτικής κοινότητας.

Η Φοντέϊν, δημιούργησε «σχολή» χάρη στη λυρική και αρμονική της κίνηση, και τη τέλεια τεχνική της.
Αν και οι ρόλοι που την έκαναν διάσημη ήταν κυρίως κλασικοί (ΖιζέλΣύλβιαΣταχτοπούτα κ.ά.), εκτιμήθηκε περισσότερο στις ερμηνείες σύγχρονου μπαλέτου.
Εκτός από την παγκόσμια φήμη της, τιμήθηκε με αναρίθμητα βραβεία για την προσφορά της στη τέχνη.

Στις 12 Ιουλίου 1967, ώρα 3 το πρωί, σ’ ένα σπίτι στο Σαν Φρανσίσκο, μια παρέα χίπηδων γλεντούσε, έπινε, έσπαγε, φώναζε και έκανε χρήση ναρκωτικών.
Μετά από καταγγελίες κατοίκων για διατάραξη κοινής ησυχίας, η αστυνομία έσπευσε στην κατοικία.
Όταν μπήκαν μέσα, ανακάλυψαν ποσότητες μαριχουάνας κι άλλων ναρκωτικών ουσιών.
Έπεσε πανικός.
Ένα άτομο προσπάθησε να το σκάσει και σκαρφάλωσε στη στέγη για να διαφύγει αλλά μετά από κυνηγητό συνελήφθη.
Μια γυναίκα κρύφτηκε πίσω από το πρεβάζι του μπαλκονιού αλλά η κρυψώνα της προδόθηκε, όταν ο αστυνομικός φακός φώτισε την ακριβή άσπρη γούνα της.
Ο ένας ήταν ο διάσημος σοβιετικός χορευτής Ρούντολφ Νουρέγιεφ και η άλλη, η βρετανίδα παρτενέρ του, Μαργκότ Φοντέϊν.
Η μπαλαρίνα όταν είδε τους αστυνομικούς, δεν έχασε τη ψυχραιμία της, ούτε τους καλούς της τρόπους.
Ήταν ευγενική μαζί τους και απάντησε αμέσως στις ερωτήσεις που της έκαναν.
Δε συνέβη το ίδιο όμως και με τον Νουρέγιεφ ο οποίος τους έβρισε πατόκορφα.
Τελικά δεν απαγγέλθηκαν κατηγορίες εναντίον τους, καθώς δε βρέθηκαν επιβαρυντικά στοιχεία.

Margot Fonteyne, Μαργκότ Φοντέιν

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Η Μαργκότ Φοντέϊν θεωρείται μία από τις σημαντικότερες χορεύτριες κλασικού μπαλέτου όλων των εποχών.

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Πέρασε ολόκληρη την καριέρα της ως χορεύτρια του βρετανικού Βασιλικού Μπαλέτου.

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Με τον Νουρέγιεφ εκτός από συνεργάτες, ήταν πάρα πολύ στενοί φίλοι

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Καλοκαίρι 1967, η Margot Fonteyn χόρεψε στο Ηρώδειο, όπου συνάντησε και την Μαρία Κάλλας.

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Με την Βασίλισσα Ελισάβετ, η οποία της απένειμε και τον τίτλο Dame

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Μετά από μια παράσταση της, στα καμαρίνια με την Elizabeth Taylor και την JackieKennedy– Onasis

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Rudolf Nureyev, Margot Fonteyn, Betty Ford και Martha Graham

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Margot FonteynMarlene Dietrich και Rudolf Nureyev στο Παρίσι το 1965 και δεξιά με τον Yehudi Menuhin το 1964

Margot Fonteyn, Μαργκότ Φοντέιν

Margot Fonteyn.

Με τον Yves Saint Laurent και δεξιά με τον Mikhail Baryshnikov

Margot Fonteyn.

Προηγούμενο άρθροΣυναυλία στο Roundhouse – Στις 4 Ιουνίου σε αλληλεγγύη στους Παλαιστίνιους
Επόμενο άρθρο“Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού η Διάφανη ”
ΚΑΡΥ ΓΚΛΕΖΑΚΟΥ
Είμαι δημοσιογράφος από πάντα. Και θα παραμείνω μέχρι τελευταίας πνοής. Εντάξει έκανα σύνταξη κι εκφώνηση δελτίων ειδήσεων σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, έκανα την αρχισυντάκτρια και τη ρεπόρτερ, έκανα τη διευθύντρια και μ' επιτυχία αλλά τι τα θες μάνα μου, ούτε λεφτά έβγαλα ούτε γκόμενο πρόλαβα να καπαρώσω.. Το να γράφω ήταν ψυχανάλυση, τρόπος διαφυγής από τον κόσμο του "αλλού ντ' αλλού" . Απεχθάνομαι τα πρέπει και τους κανόνες, αγανακτώ με τους ατσαλάκωτους ανθρώπους, τους φλύαρους, με μακιγιαρισμένες συμπεριφορές και ζωές. Έχω ψύχωση με τα σκυλιά κι ενίοτε είμαι κυκλοθυμική. Αλήθεια είναι, ότι πραγματικά δυνατός είναι αυτός που παραδέχεται τις αδυναμίες του. Το σημαντικότερο προσόν είναι να διαφέρεις από την μάζα, χωρίς όμως να την περιφρονείς.. Το' χεις;