Forushande | Ο εμποράκος

Κοινοποιησεις

Ο Ιρανός σκηνοθέτης, Asghar Farhadi, επιστρέφει με μια μοναδική νέα ανάγνωση του κλασικού έργου του σύγχρονου αμερικανικού θεάτρου, «Ο θάνατος του Εμποράκου».

Ο Φαραντί («Ενας Χωρισμός», «Το Παρελθόν») επιστρέφει στην Τεχεράνη και σ’ ένα ακόμα οικογενειακό, προσωπικό δράμα που όμως συμβολίζει πολλά περισσότερα.
Αν η ιστορία του Εμάν και της Ράνα είναι το περίγραμμα του οικοδομήματος της ταινίας, το παλιό Ιράν είναι τα σαθρά του θεμέλια, η κρίσιμη μεταβατική περίοδος της χώρας οι ρωγμές, και οι ρόλοι του άντρα και της γυναίκας όπως τους αντιλαμβάνεται η νέα (θεωρητικά πιο ανοιχτόμυαλη) περσική γενιά, το τσιμέντο του – θα αντέξουν ή θα καταρρεύσουν;
«Αυτή η πόλη» ψελλίζει στην αρχή της ταινίας ο Εμάντ. «Ισως πρέπει να την ισοπεδώσουμε και να αρχίσουμε από την αρχή…»


Ο Εμάντ και η Ράνα είναι ένα ζευγάρι ηθοποιών που πρωταγωνιστούν στο θέατρο στην παράσταση Ο Θάνατος του Εμποράκου του Άρθουρ Μίλερ.

Παράλληλα, ο Εμάντ είναι δάσκαλος σε σχολείο.

Μία μέρα, η πολυκατοικία που μένουν υφίσταται πολλές ζημιές και αναγκάζονται να φύγουν. Βρίσκουν σπίτι μέσω του συμπρωταγωνιστή τους, του Μπαμπάκ. Στο σπίτι αυτό έμενε πριν μία γυναίκα που έχει αφήσει εκεί τα πράγματά της.

Ένα βράδυ που η Ράνα είναι μόνη της στο σπίτι, κάποιος της χτυπάει το κουδούνι και εκείνη, νομίζοντας ότι είναι ο Εμάντ, του ανοίγει. Μετά από κάποια ώρα, ο Εμάντ γυρίζει και βλέπει το σπίτι γεμάτο αίματα. όταν πάει στο νοσοκομείο, βλέπει ότι η Ράνα έχει γίνει θύμα σεξουαλικής επίθεσης, ενώ μαθαίνει ότι η προηγούμενη ένοικος ήταν πόρνη.

Όταν γυρνά στο σπίτι, η Ράνα δυσκολεύεται να συνεχίσει τη ζωή της και δεν μπορεί ούτε να παίξει στο θέατρο. Επίσης, οι δυο τους δεν απευθύνονται στην αστυνομία. Ο δράστης, άφησε στη γειτονιά τη μέρα της επίθεσης το βαν του, καθώς και το κινητό του και χρήματα.

Ο Εμάντ ρωτά έναν μαθητή του, του οποίου ο πατέρας δουλεύει στην τροχαία, να του πει σε ποιον ανήκει το βαν. Μαθαίνει ότι ανήκει σε κάποιον που λέγεται Ματζίντ. Τον ακολουθεί και του ζητά να του μεταφέρει κάτι πράγματα από το παλιό του σπίτι. Την ημέρα που είναι να συναντηθούν, αντί για τον Ματζίντ, έρχεται ο πεθερός του. Μετά από συνομιλίες, αποκαλύπτεται πως εκείνος είναι ο δράστης.

Τότε, ο Εμάντ τον κλειδώνει σε ένα δωμάτιο και καλεί την οικογένειά του για να τον ξεμπροστιάσει. Όταν ανοίγει το δωμάτιο, εκείνος έχει πάθει καρδιακό επεισόδιο. Στο σπίτι καταφτάνει η Ράνα, η οποία ζητά από τον Εμάντ να μην τους πει τίποτα. Λίγο αργότερα έρχεται η οικογένεια του δράστη και ευχαριστούν τον Εμάντ που έσωσε τη ζωή του. Ο Εμάντ ζητά να τον δει ιδιωτικά πριν φύγει. Του δίνει πίσω τα πράγματά του και τον χαστουκίζει. Όταν βγαίνουν από το δωμάτιο, παθαίνει δεύτερο επεισόδιο και η οικογένειά του καλεί τον γιατρό.

Στην τελευταία σκηνή, η Ράνα και ο Εμάντ βρίσκονται στο θέατρο και προετοιμάζονται για την παράσταση.