Κοινοποιησεις

Από Πρωτοβουλία συντροφισσών από τα Εξάρχεια

“Έπειτα από τα αλλεπάλληλα περιστατικά πυροβολισμών στη γειτονιά
των Εξαρχείων από ναρκεμπόρους, καλούμε σε συγκέντρωση στην
πλατεία Εξαρχείων την Κυριακή 2/6 στις 6μμ

[…]Για μας τα περιστατικά των βιασμών που
πραγματοποιήθηκαν στα Εξάρχεια το προηγούμενο διάστημα
δεν θα μπορούσαν παρά να εγγράφονται στην κοινωνική
συνθήκη αποσύνθεσης της γειτονιάς, που συνδέεται άμεσα με
τη βίαιη δράση των δικτύων ναρκομαφιών.
Οι ναρκομαφίες των Εξαρχείων, ως εμπορικές μπίζνες που
αποσκοπούν στο μέγιστο κέρδος, αποτελούν εκ φύσεως μικροεξουσίες
δομημένες με όρους άκρατης βίας, ιεραρχικά και αμιγώς από άντρες,
που έχουν επιβάλει την παρουσία τους σε διάφορες πιάτσες στη
γειτονιά με επίκεντρο την πλατεία, τα γύρω στενά και όχι μόνο.
Και ως τέτοιες, δεν μπορούν παρά να φέρουν στις γραμμές
τους τις πιο ωμές και καταστατικές όψεις της πατριαρχίας,
το μισογυνισμό και την πρόσληψη των γυναικείων σωμάτων
αποκλειστικά ως πεδία άσκησης βίας ή κερδοφορίας.
Μια βόλτα από την πλατεία και τα γύρω στενά δεν
αφήνει περιθώρια παρερμηνειών.
Μια πλατεία- όχι στέκι τοξικο εξαρτημένων ατόμων,
μικροπωλητών ή πωλητών φαλάφελ, αλλά μια πλατεία –
έδρα ναρκεμπόρων φούντας, κοκαΐνης, χαπιών,
όπου σταδιακά επιχειρούν να ξαναπάρουν μερίδιο και πρεζέμποροι.
Μια πλατεία βουτηγμένη στο σεξισμό, όπου το πέρασμα
γυναίκας ειδικά τις βραδινές ώρες συνιστά σχεδόν πράξη αντίστασης,
όπου τρανς άτομα εισπράττουν μόνο τη χλεύη και την παρενόχληση,
όπου εργάτρια πηγαίνοντας στη δουλειά της ξημερώματα δέχθηκε
σεξουαλική επίθεση από ομάδα αντρών, όπου μια γυναίκα
που άραξε σε αυτήν για ένα διάστημα κατέληξε βιασμένη.
Για μας οι βιαστές και οι επίδοξοι βιαστές δεν έχουν φυλή,
χρώμα ή θρησκεία.

Οι βιασμοί και οι απόπειρες βιασμών γυναικών που
έγιναν στα Εξάρχεια από έναν ή περισσότερους άντρες κάθε φορά,
πραγματοποιηθήκαν σε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό έδαφος:
σε δρόμους κατεχόμενους από τα κυκλώματα των μαφιών,
ναρκωτικών και τράφικινγκ, από τσιφλικάδες, ή νταβατζήδες εντός
και εκτός της κοινότητας των μεταναστών.
Σε μια χωροταξία όπου η μόνη δικαιοσύνη που
ισχύει είναι το δίκιο του ισχυρού.
Σε αυτήν ακριβώς τη συνθήκη εντάσσεται και η απαγωγή και
κακοποίηση γυναίκας για μέρες σε διαμέρισμα των Εξαρχείων
από ναρκεμπόρους το καλοκαίρι.

Με βάση την παραπάνω συνθήκη, που συμπληρώνεται από
μαχαιρώματα και τυφλούς πυροβολισμούς με σφαίρες που
περνάνε δίπλα από τα κεφάλια μας
, αλλά και από τη
συστηματική κακοποίηση και αγοραπωλησία ζώων,
η δράση των ναρκομαφιών αντικειμενικά αποκτά χαρακτηριστικά παρακράτους,
αφού διαπλέκεται και επιτελεί τον κατασταλτικό ρόλο του
κράτους και των μπάτσων, απέναντι στις αντιστάσεις και την εξεγερτική δράση,
εντείνοντας την καθημερινή υποβάθμιση των ζωών των καταπιεσμένων
και των προλετάριων, ντόπιων και μεταναστών.

Ένα παρακράτος ως σύμπλεγμα μικροεξουσίας στη γειτονιά των Εξαρχείων,
που εύγλωττα συνοψίζεται με το απλό και επίκαιρο αναρχικό σύνθημα
από τη δεκαετία του ’80: «οι μπάτσοι πουλάνε την ηρωίνη».
Οι μπάτσοι που κερδοφορούν και προστατεύουν το ναρκεμπόριο,
οι μπάτσοι που βιάζουν μέσα στα τμήματα, οι μπάτσοι που
δολοφονούν και παρουσιάζονται από θλιβερές προεκλογικές συγκεντρώσεις «αγανακτισμένων κατοίκων», με την ευγενική χορηγία πολιτικών,
ως κοινωνικοί προστάτες από τους μαφιόζους,
τους βιαστές και τους (πληρωμένους) δολοφόνους.
Και είναι ξεκάθαρο, πως όταν το κράτος αποφασίζει
να τους εξαπολύσει, στοχεύει αποκλειστικά στην καταστολή και
το τσάκισμα των κινηματικών δράσεων που αναπτύσσονται.
Τις κοινωνικές αντιστάσεις απέναντι στο νόμιμο αλλά και
το παράνομο κεφάλαιο, τους αυτοοργανωμένους αγώνες,
ως προϊόν της ζύμωσης των κατοίκων με το κίνημα.
Σφραγίζοντας χώρους που στεγάζονται μετανάστες,
ποντάροντας στην ενεργοποίηση συντηρητικών αντανακλαστικών και
προετοιμάζοντας την κοινή γνώμη για τις επικείμενες εξώσεις
προσφύγων από δομές.
Στέλνοντας τις δυνάμεις καταστολής στους δρόμους των Εξαρχείων
για την αποτροπή οικειοποίησης του δημόσιου χώρου με χαρακτηριστικά
αυτοοργάνωσης, αντίστασης και αλληλεγγύης.[..]”

(Απόσπασμα από κείμενο της πρωτοβουλίας μας με τίτλο
«η έμφυλη βία είναι καθεστώς όσο υπάρχει κράτος και καπιταλισμός»
Photo by Christos Diamantis)