Κοινοποιησεις

Επιμέλεια: Κάρυ Γκλεζάκου

Μετά την ένταση που προκλήθηκε τις τελευταίες ημέρες  μεταξύ των αυτοκινητιστών ταξί και των  «πειρατικών» όπως υποστήριξαν, οδηγών, κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς και για τις εφαρμογές μίσθωσης ταξί, τύπου Uber.
Βέβαια, έπρεπε να προηγηθεί απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία κρίθηκε ότι οι υπηρεσίες της Uber, συνιστούν μεταφορικό έργο.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των ταξί, το νομοσχέδιο επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης, για τη μίσθωσή τους.

Με βάση τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα.
Η συζήτηση επί του νομοσχεδίου στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής, αναμένεται να ξεκινήσει εντός των ημερών.

Φώτο: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ο νέος ΚΟΚ, προβλέπει μεταξύ άλλων την ομαδοποίηση των παραβάσεων, βάσει της επικινδυνότητας, τη μείωση ορισμένων προστίμων, την κατάργηση άλλων και την προσαρμογή του ύψους τους στο εισόδημα του παραβάτη.
Στην Ελλάδα, η αναθεώρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, προαναγγέλλεται κάθε φορά που θα συμβεί κάτι εξώφθαλμα  τραγικό, ωστόσο ορισμένες από τις… προωθούμενες προβλέψεις συνήθως απαλείφονται..

Αναλυτικά,  οι προβλέψεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας:

Στο  νέο Κώδικα λοιπόν,  προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα  και τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε παραβάτη οδηγού.

Για παραβάσεις, όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους, αναμένονται τσουχτερά πρόστιμα, τα οποία θα καθοριστούν με υπουργικές αποφάσεις.

Στο νέο νομοσχέδιο οι παραβάσεις ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες:
Στις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.
Η διαβάθμιση θα γίνει μετά από εισήγηση της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας.
Επίσης, προβλέπονται δύο πρόσθετες κατηγορίες:
Της πολύ υψηλής συχνότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
Και στις δύο κατηγορίες, θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Σ’ όλες αυτές τις παραβάσεις (εξαιρούνται προσπεράσεις φορτηγών που η ποινή ορίζεται σε 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.

Φώτο: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Η διαφοροποίηση της φιλοσοφίας του νέου ΚΟΚ, αποτυπώνεται στη βασική αρχή της αναλογικότητας μεταξύ επικινδυνότητας της παράβασης και επιπτώσεων αυτής στην οδική ασφάλεια.
Παράλληλα προβλέπει τη διαβάθμιση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα (χαμηλή, μεσαία, υψηλή).
Πέραν αυτής της κατηγοριοποίησης, γίνεται διαχωρισμός ανάλογα με τη φύση της παράβασης σε δύο κατηγορίες πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς.

Σ’ αυτό το σημείο, η χώρα μας  παίρνει άριστα!!
Δεν έμαθα αν ποινικοποιήθηκε ακόμα η «μούτζα»  και το κορνάρισμα  που οι ‘Ελληνες οδηγοί ανεξαρτήτως φύλλου, επιδίδονται με επιτυχία!

Σε περίπτωση χρήσης κινητού τηλεφώνου χωρίς ακουστικά ή σύστημα ανοιχτής ακρόασης, προβλέπεται απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Το ίδιο πρόστιμο επιβάλλεται και στην περίπτωση στάθμευσης σε ράμπα ή σε θέση ΑμεΑ, όπως επίσης και στην περίπτωση της χρήσης της ΛΕΑ.

Κι εδώ είμαστε πρωταθλητές..
Τί μας νοιάζουν οι συνάνθρωποί μας;
Εμείς  να μη ξεβολευτούμε..

Αφαίρεση πινακίδων και διπλώματος για 60 ημέρες προβλέπεται για τη μη χρήση ζώνης ή κράνους, τη μη χρήση παιδικού καθίσματος και τη ρίψη τσιγάρων (ή άλλων αντικειμένων που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά) έξω από το παράθυρο.

Μέσα σε όλα, δυναμική είσοδο στον ΚΟΚ, κάνουν τα.. ποδήλατα, με δεδομένη την αυξητική τάση που παρατηρείται στην κυκλοφορία τους, μέσα στις πόλεις.

Το νέο πλαίσιο κανόνων καθορίζει ειδική σήμανση οδών με πινακίδες για τα ποδήλατα, ενώ η οριζόντια σήμανση, προβλέπει κατά μήκος και κατά πλάτος του οδοστρώματος ειδικές διαγραμμίσεις.
Παράλληλα οι ποδηλάτες θ’ αποκτήσουν και  τα φανάρια τους!

Επίσης, θεσπίζονται  πιο αυστηρά κριτήρια για τους οδηγούς που μεταφέρουν μαθητές  με ενιαίο όριο ηλικίας στα 55 έτη.
Το ηλικιακό όριο θα επιτρέπεται να παραταθεί μέχρι το 65ο έτος.
Με βασική προϋπόθεση, ανά πενταετία να διεξάγονται ιατρικές εξετάσεις, δοκιμασία προσόντων (πρακτική εξέταση στο δρόμο) και έλεγχος συμπεριφοράς.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

Από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια, εξαιρούνται σειρά από σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων, κ.λπ.

Αλλαγές προβλέπονται και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, για τα οποία θεσπίζονται μηχανισμοί ελέγχου, με στόχο την καταπολέμηση των παράνομων κυκλωμάτων.

Μεταξύ άλλων, θεσπίζονται συγκεκριμένες βεβαιώσεις που πλέον θα παρέχονται με ηλεκτρονικό τρόπο.
Τέτοιες βεβαιώσεις είναι η έγκριση τύπου με την οποία ταξινομήθηκε ένα αυτοκίνητο, η ημερομηνία ταξινόμησης, η βεβαίωση από επίσημους αντιπροσώπους σχετικά με το ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει, βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης κ.ά.
Θα χρειάζεται ακόμη και υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή, που θα δηλώνει ότι έχει λάβει υπόψη του όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία.

Στο υπουργείο Μεταφορών θα δημιουργηθεί Ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο θα καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα οχήματα, οι οδηγοί, οι σχέσεις εργασίας, κ.λπ.
Σήμερα, για να γίνουν οι έλεγχοι αυτοί στις μεταφορικές εταιρείες, απαιτούνται μικτά κλιμάκια από τρεις υπηρεσίες, χωρίς να υπάρχει η απαιτούμενη αποτελεσματικότητα.

Αναφορικά με τις πινακίδες κυκλοφορίας, στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι κάθε πινακίδα που θα αφαιρείται, θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, όπου θα
τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Μεταφορών.

Όσον αφορά στα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο 2 ετών, η αρμόδια ΔΟΥ θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους.
Σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, η αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος με την πάροδο 2 ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης.

Οι αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες θα χορηγούν βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης εκ μέρους του ιδιοκτήτη – κατόχου του οχήματος.

Στο στόχαστρο του ελεγκτικού μηχανισμού, ο νέος ΚΟΚ θέτει  και τους επαγγελματίες οδηγούς βαρέων οχημάτων.
Σε περίπτωση που κινούνται συνεχώς στην αριστερή λωρίδα ή τη χρησιμοποιούν για προσπεράσεις, προβλέπεται η απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
Σε περίπτωση υποτροπής, το δίπλωμα αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα κι ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επανέκδοση αυτού.

Αυτό το τελευταίο, με τα μεγάλα φορτηγά στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας και μάλιστα εντός Αττικής, έπρεπε να λάβει τέλος μια και καλή!!
Τώρα κατά πόσο μπορεί ο Έλληνας να συμμορφωθεί σε τέτοιου είδους  απαραίτητα μέτρα, δεν έχουμε παρά να περιμένουμε για να το διαπιστώσουμε..

Προηγούμενο άρθροΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΑΝΑΡΧΙΚΟΥΣ
Επόμενο άρθρο«House of Cards» | Video
ΚΑΡΥ ΓΚΛΕΖΑΚΟΥ
Είμαι δημοσιογράφος από πάντα. Και θα παραμείνω μέχρι τελευταίας πνοής. Εντάξει έκανα σύνταξη κι εκφώνηση δελτίων ειδήσεων σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, έκανα την αρχισυντάκτρια και τη ρεπόρτερ, έκανα τη διευθύντρια και μ' επιτυχία αλλά τι τα θες μάνα μου, ούτε λεφτά έβγαλα ούτε γκόμενο πρόλαβα να καπαρώσω.. Το να γράφω ήταν ψυχανάλυση, τρόπος διαφυγής από τον κόσμο του "αλλού ντ' αλλού" . Απεχθάνομαι τα πρέπει και τους κανόνες, αγανακτώ με τους ατσαλάκωτους ανθρώπους, τους φλύαρους, με μακιγιαρισμένες συμπεριφορές και ζωές. Έχω ψύχωση με τα σκυλιά κι ενίοτε είμαι κυκλοθυμική. Αλήθεια είναι, ότι πραγματικά δυνατός είναι αυτός που παραδέχεται τις αδυναμίες του. Το σημαντικότερο προσόν είναι να διαφέρεις από την μάζα, χωρίς όμως να την περιφρονείς.. Το' χεις;