Κοινοποιησεις

Την 1η Φεβρουαρίου του 1893, ο Τόμας Έντισον δημιουργεί το πρώτο κινηματογραφικό στούντιο, με το όνομα «Μαύρη Μαρία» (Black Maria) στο Νιού Τζέρσεϊ. Αποτελούνταν από ένα μόνο δωμάτιο με έναν κινητογράφο πάνω σε ράγες, για να τροφοδοτεί με ταινίες τα κινητοσκόπια.

Το κινητοσκόπιο (Kinetoscope) ήταν μία μηχανή παρουσίασης ταινιών, πρόδρομος της σύγχρονης κινηματογραφικής μηχανής προβολής.

Αναπτύχθηκε από τον Ουίλλιαμ Ντίκσον στα εργαστήρια του Αμερικανού εφευρέτη Τόμας Έντισον, στον οποίο αποδίδεται και η αρχική σύλληψη της ιδέας κατασκευής του.

Η εφεύρεση του κινητοσκοπίου, συνδύαζε τη φωτογραφία και τη τεχνολογία αναπαράστασης της κίνησης της εικόνας, προβάλλοντας διάτρητο φιλμ των 35 χιλιοστών. Η εικόνα γινόταν ορατή με τη μέθοδο του στερεοσκοπίου.

Η ιδέα του κινηματογράφου μπορούμε να πούμε πως υπήρχε από πολύ παλιά.

Και από το θέατρο σκιών, φτάσαμε στον ολοζώντανο κινηματογράφο που απολαμβάνουμε σήμερα.

Το πρώτο βήμα, έγινε από την παρατήρηση των Κινέζων σοφών πριν από 1000 περίπου χρόνια

που παρατήρησαν πως μια τρύπα σε ένα παντζούρι, έδινε την εικόνα ενός αναστραμμένου κόσμου.

Πέντε αιώνες αργότερα ο Ιταλός Τζιρόλαμο Κάρντανο, στερέωσε ένα φακό σε μία τρύπα και η εικόνα έγινε πιο καθαρή.

Τον 18ο αιώνα οι απλές σκιές έγιναν ζωγραφισμένες εικόνες σε γυαλί.

Ο “μαγικός φανός” πρόβαλλε γυάλινες διαφάνειες σε μια οθόνη.

Ο κινηματογράφος βασίζεται σ’ ένα ελάττωμα του ανθρώπινου ματιού ,που ονομάζεται “μετείκασμα”.

Ένας στιγμιαίος οπτικός ερεθισμός, διαρκεί αρκετά αφού εξαφανιστεί η αιτία

που το προκάλεσε γιατί χρειάζεται επεξεργασία από τον εγκέφαλο .

Η εικόνα (είδωλο) που σχηματίζεται στον αμφιβληστροειδή από ένα αντικείμενο, δεν χάνεται αμέσως  αλλά παραμένει και μετά την εξαφάνιση του.

Ο κινηματογράφος στηρίζεται πάνω σε αυτή την αρχή για να λειτουργήσει.

Δεν είναι τίποτα άλλο δηλαδή από μια αλληλουχία φωτογραφιών, που κινούνται με 24 καρέ το δευτερόλεπτο κι όλες μαζί (οι φωτογραφίες) αποτελούν το κινηματογραφικό φιλμ.

Έτσι, πριν ακόμα εξαφανιστεί το μετείκασμα της μιας εικόνας, να έρχεται η επόμενη..

Τότε οι εικόνες αυτές “συγχωνεύονται” και δημιουργούν μια συνεχή ροή εντυπώσεων.

Μ’ αυτόν το τρόπο ο κινηματογράφος ,δίνει την εντύπωση της κίνησης.

Τα πρώτα βήματα

Ας πούμε ότι ένα άλογο, ο Όξιντεντ,  καλπάζει και σπάζει τεντωμένα σχοινιά που βρίσκει στο δρόμο του.

Αυτό, αποτέλεσε  το πρώτο κινούμενο «πράγμα», που οδήγησε στην ανάπτυξη των κινηματογραφικών ταινιών.
Αυτή η εικόνα λοιπόν, αποτυπώθηκε σε μια φωτογραφική ενότητα αποτελούμενη από 24 φωτογραφίες, προβαλλόμενες σε γρήγορη κίνηση.
Δημιουργός αυτού του κόνσεπτ  ήταν  ο Eadweard Muybridge,  ο οποίος στις 19 του Ιουνίου του 1878, έδειξε ότι τα άλογα που καλπάζουν, σηκώνουν και τις τέσσερις οπλές από το έδαφος.

Κινητοσκόπιο

Η εφεύρεση του κινητοσκοπίου συνδύαζε τη φωτογραφία και την τεχνολογία αναπαράστασης της κίνησης της εικόνας.

Η εικόνα γινόταν ορατή με τη μέθοδο του στερεοσκοπίου.

Η ανάπτυξη του κινητοσκοπίου ωστόσο, βασίστηκε σε προγενέστερες ανακαλύψεις.

Πιθανόν γι’ αυτό το λόγο, ο Τόμας Έντισον, κατοχύρωσε την εφεύρεσή του με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, μόνο στις ΗΠΑ και δεν επιχείρησε να την κατοχυρώσει διεθνώς, γεγονός που επέτρεψε την αντιγραφή  και περαιτέρω εξέλιξη της, ευνοώντας μ’ αυτό το τρόπο τη ταχύτερη εξέλιξη του κινηματογράφου.

Η πρώτη δημόσια παρουσίαση του πρωτότυπου κινηματοσκοπίου,  έλαβε χώρα στις 20 Μαΐου του 1891.

Ενώ στις 9 Μαΐου του 1893, έγινε η επίσημη παρουσίαση του, ως ολοκληρωμένη πλέον εφεύρεση, στο Ινστιτούτο Τεχνών και Επιστήμης του Μπρούκλιν..